two black headphones on brown wooden table

Wat doe jij?

Even voorstellen

‘Wat ben je aan het doen!?’, vroeg iemand toen ik mijn eerste bericht op Instagram plaatste. ‘Tinus heb een hobby’, schreef ik terug. Ik vind mezelf namelijk (nog) niet echt een ondernemer.

Twee jaar geleden heb ik de website www.paardentherapeuten.nl gemaakt omdat op het PRE (Andalusiër) en PSL (Lusitano) forum, dat ik beheer, regelmatig dezelfde soort vragen werden gesteld, zoals:

  • Welke zadelmakers komen er in Noord-Holland
  • of wie kent er een osteopaat in Overijssel.

Daar werd dan massaal op gereageerd omdat de leden van het forum zeer behulpzaam zijn, maar gezien het aantal berichten dat er dagelijks wordt geplaatst, was dat bericht al snel ver weggezakt in de tijdlijn. Soms werd daarom al een dag later weer dezelfde vraag gesteld.

Ik bedacht dat een website veel beter zou zijn om de leden van mijn forum naar te kunnen verwijzen. Het moest een handig overzicht worden met allerlei mogelijke therapeuten vóór en mét paarden.

Dat werd een groot succes. Al snel hadden meer dan 400 therapeuten zich aangemeld en moest ik dat zo indelen dat bezoekers snel een therapeut konden vinden.

De techniek beheersen

Ik wist nog weinig van de techniek van websites bouwen en ik wilde wel dat alles veilig zou zijn dus ik zocht een alles-in-een-oplossing. Zo kwam ik bij JouwWeb terecht.

Als communicatieadviseur had ik al veel ervaring met het opzetten van hele complexe overheidswebsites. De structuur was dus niet nieuw voor mij, maar de techniek was wel nieuw. Met www.paardentherapeuten.nl heb ik flink geoefend en geïmproviseerd.

Als communicatieadviseur bij diverse overheidsinstellingen hadden we een ruim budget om websitebouwers in te huren die alles op maat maakten.

Tegenwoordig is het met de komst van diverse websitebuilders als JouwWeb, Wix, WordPress etc. heel makkelijk om ook de techniek zelf in handen te houden, als je een beetje handig bent met computers.

Door de aanmeldingen voor een vermelding op Paardentherapeuten Nederland zag ik dat veel therapeuten helaas geen of erg slechte websites hadden.

Ik vond het maken van een website zo leuk dat ik ze daar meer mee wilde helpen. De afgelopen twee jaar ben ik daarom diverse cursussen en webinars gaan volgen. Ik heb stapels boeken gelezen, podcasts geluisterd en tutorials bekeken om mezelf goed te scholen in de techniek.

Inmiddels heb ik voor een aantal therapeuten al een website mogen maken en die zijn daar heel blij mee. Ik deed dat eerst onder de naam ‘PTN Hulplijn’, maar om Paardentherapeuten Nederland en het maken van websites, hulp bij het maken van content en het opzetten van e-mailmarketing beter te onderscheiden, heb ik onlangs de website voor EquiTine gemaakt.

EquiTine

EquiTine staat voor: equi (paard) en Tine (is afgeleid van Martine en hoe bekenden mij vaak noemen).

Ik help professionals in de paardenwereld met het opzetten van hun marketing door een goed werkende en overzichtelijke website te maken. Een plek op het internet waar klanten jou kunnen vinden. Ik help je met de techniek, maar kan je ook helpen met het verbeteren van je teksten en het structureren van alle informatie die jij met je klanten wilt delen.

  • Met een goede website kun jij namelijk veel vragen van je klanten beantwoorden, waardoor je minder tijd kwijt bent met reageren op allemaal individuele vragen.
  • Je bent beter te vinden door toekomstige klanten die bijvoorbeeld een hoefsmid of paardencoach zoeken.
  • Maar het is ook jouw eigen plekje op het internet, in tegenstelling tot sociale media waar je afhankelijk bent van de eigenaren van het platform;
    • aan wie jouw berichten worden getoond (het algoritme van dergelijke sites), wat je mag plaatsen of hoe lang het bestaat. Zo was Hyves zomaar verdwenen en dus al jouw berichten en opgebouwde contacten ook
    • of kun je alles kwijtraken doordat je account wordt gehackt
    • of wordt zomaar je account geblokkeerd, waardoor je helemaal opnieuw kunt beginnen.

Een website is dus duurzamer omdat jouw website echt jouw eigendom is en alle waardevolle informatie die jij daar deelt niet al binnen een paar seconden verdwijnt in de enorme stroom aan berichten die worden geplaatst.

Ik help je graag beter vindbaar te worden, zodat jij jouw klanten kunt helpen. Wil jij graag hulp? Klik dan op de knop hieronder en ik ga je helpen!