Het goud zit in je lijst.
Met e-mailmarketing komt jouw boodschap rechtstreek in de mailbox van jouw (toekomstige) klanten. Je bouwt een band op door regelmatig contact te houden.
Wat is e-mailmarketing
Met e-mailmarketing stuur je jouw mededelingen, nieuwtjes, acties, reclame of tips – per e-mail – direct naar de inbox van jouw (toekomstige) klant.
Je beheert zelf het moment, de ontvanger en welke boodschap die persoon van jou ontvangt. Je kunt dit plannen en automatiseren, zodat jij ondertussen met paarden kunt werken.
Je bent niet afhankelijk van een algoritme en het kost je geen drukwerk, postzegels of advertenties. Je bereikt echt geïnteresseerden want als mensen jouw berichten niet (meer) interessant vinden, kunnen ze zich met 1 klik uitschrijven.

Waarom aan de slag gaan met e-mailmarketing?
E-mailmarketing is geschikt voor iedere ondernemer; hoe groot of klein je organisatie ook is. Je kunt je eigen lijst met e-mailadressen verzamelen en direct in contact komen met jouw doelgroep.
Jij bent de baas
Je bent niet afhankelijk van een algoritme dat jouw berichten niet toont of een tijdlijn waarin jouw berichten snel wegzakken.
Jouw doelgroep
Je stuurt berichten naar echt geïnteresseerden in jouw aanbod. Wie je berichten niet wil zien, kan zich met 1 klik uitschrijven.
Direct contact
Je kunt je berichten naar een specifiek persoon of groep sturen, de tijd bepalen, linken naar je aanbod en je bereik beter meten.

Hoe krijg je mensen op je lijst
Om mensen op je lijst te krijgen kun je bijvoorbeeld een laag geprijsd aanbod op je website plaatsen of een gratis weggever.
Een gratis weggever moet waardevol genoeg zijn voor mensen om in ruil daarvoor hun e-mailadres aan jou te geven.
Dat kan van alles zijn;
- een checklist
- een e-boek
- een adviesgesprek…
Zij gingen jou voor
Wie ik al heb geholpen met e-mailmarketing
Volledige funnel in MailBlue
Voor Daniëlle Meyboom van Amable – Paard en Inzicht heb ik diverse funnels ingericht.
- Na klikken op haar aanbod van de cursus Paardentaal, krijgen bezoekers een herinnering over de cursus per mail.
- Na aankoop van de cursus Paardentaal, ontvangen de klanten een aantal mailtjes met uitleg over hun aanschaf plus een vragenlijst over de cursus.
- Daarnaast heeft Daniëlle een gratis weggever; een e-book, waar na aanvraag een funnel automatisch start.
- Ook verzorg ik de nieuwsbrieven waar mensen zich voor kunnen aanmelden en verstuur ik extra (win)acties.

Automation in MailerLite
Hippo Sofia Academie maakte zelf al nieuwsbrieven in LaPosta. Ze waren dus niet volledig onbekend met e-mailmarketing software, maar ze wilden e.e.a. gaan professionaliseren en automatiseren.
Ik heb voor hen in MailerLite een account aangemaakt en een funnel ingericht van 10 mailtjes naar geïnteresseerden voor hun opleiding.
Nu gaan ze ook hun nieuwsbrieven versturen vanuit MailerLite. Daarnaast komt er een gratis weggever en gaan we daar een automatisering op inrichten. Bovendien willen ze de vervolgstappen op inschrijvingen voor de opleidingen gaan automatiseren met MailerLite. Dit gaat ze veel werk uit handen nemen.

Bouw aan je eigen mailinglijst